Indretningen er præget af danske arkitekttegnede møbler og stilfulde billeder, og væggene prydes af stilfulde malerier. Kun et par farverige skærme ved disken gør det tydeligt, at man er trådt ind i en fastfood-restaurant.
”Vi ønsker at være en hybrid mellem en klassisk fastfoodrestaurant og vores gæsters favoritcafé. Men selvom vi går op i flot design, er maden det vigtigste for os,” siger Jens Broch, der er administrerende direktør i Sunset Boulevard.
Møbler, indretning og ønsket om en langt højere gæsteoplevelse er kommet til som del af en større turnaround, hvor flere af kædens restauranter lukkede og nye åbnede. Det har vist sig positivt for kæden, som har vendt røde tal til sorte. Ikke mindst på grund af et enormt fokus på service.
”God service handler jo dybest set om, at gæsten føler sig set, hørt og forkælet. Og nok er vi blevet bedre til at servicere vores gæster, men vi er langt fra i mål. Jeg drømmer om, at alle vores gæster oplever et frisklavet måltid mad af god kvalitet, krydret med en nærværende og oprigtig dialog, alt sammen serveret i lækre omgivelser.”
For som spillere på et marked blandt giganter, skal man gøre sig umage.
”Vi kæmper selvfølgelig med amerikanske fastfood-kæder om gæsterne, og vi er en relativt lille spiller i den kontekst. Derfor er det ekstra vigtigt, at vi gør os umage i mødet med gæsten.”
Vi kommer ikke bare med endnu en rapport om at spare 70 procent af energiforbruget i 201´30. Nej, vi gør noget her og nu.
I forhold til menuen er kvalitet også i højsædet, forklarer Jens Broch. Ikke mindst fordi det er et parameter, man kan adskille sig på.
”Vi tror på, at man kan servere et hurtigt og lækkert måltid med friske råvarer, og vores bacon kommer fra velfærdsgrise, mens bøfferne er fra kødkvæg, der er på græs det meste af året. Vi forholder os kritisk til vores råvarer.”
INNOVATIVE SALATBLADE I BURGEREN
Et vigtigt indsatsområde for Sunset Boulevard er bæredygtighed. Et samarbejde med NextFood har gjort det muligt at dyrke salatblade i et lille væksthus, hvor salaten vokser under LED-lamper uden brug af pesticider og med et meget lavt vandforbrug. Og det er ikke tilfældigt, at væksthuset har fået en central placering i Sunset Boulevards nye restaurant i Ballerup.
”Vi kommer ikke bare med endnu en rapport om at spare 70 procent af energiforbruget i 2030. Nej, vi gør noget her og nu, og det er tydeligt for gæsterne at se. Vores gæster forventer konkret handling,” siger Jens Broch.
Væksthuset forsyner faktisk samtlige af restaurantens solgte Hereford-burgere med salat. Men projektet stopper ikke her.
”Drømmen er, at alle vores restauranter i fremtiden gror og høster deres salat og grønt i eller ved restauranten.”
Gennem samarbejdet med NextFood har direktøren virkelig fået øjnene op for, hvad det gode samarbejde kan.
”Sammen med NextFood sætter vi en helt ny standard for bæredygtighed. At dyrke salaten i væksthuset betyder mindre transport og mindre vandforbrug, end hvis salaten var dyrket på traditionel vis udenfor. Og salaten er samtidig mere frisk.
DIGITALISERING KRÆVER ENDNU BEDRE SERVICE
I en tid hvor gæsterne ynder at bruge deres smartphone til alt, er der store forventninger til digitale løsninger. Også her er Sunset Boulevard klar til at rulle en række nye initiativer ud.
”For Sunset Boulevard handler digitalisering og ny teknologi om at gøre det hele lidt nemmere og hurtigere til gavn for vores gæster.”
Mens Jens Broch glæder sig over de muligheder digitalisering giver, har han stadig stor fokus på den menneskelige dialog.
”For nogle handler det om at få bestilt en burger hurtigst muligt, mens andre stadig ønsker den personlige dialog, når de skal vælge et måltid fra menuen. Det skal vi ikke gøre os til herre over, men blot tilbyde begge muligheder på bedste vis.”
Direktøren forklarer desuden, at relationen til gæsterne blot er endnu mere vigtig som digitaliseringen vinder indpas.
”Vi bliver ikke mere digitale for at undgå vores gæster. Tværtimod skal vi så have fokus på at være i dialog med vores gæster på anden vis.”
Jens Broch lader sig gerne inspirere af andre i branchen, for han mener, at mange gør det godt. Men det allervigtigste er at blive på egen banehalvdel, understreger direktøren.
”Vi kigger selvfølgelig på, hvad vores konkurrenter laver, men når det er sagt, så sørger vi for at holde fokus på egen forretning og på at realisere egne drømme og visioner.”
Han forklarer, at nok er Sunset Boulevard blevet bedre til at forstå egen forretning og bedre til at yde en god gæsteoplevelse, men der er forsat et solidt udviklingspotentiale.
”Vi har stadig meget at lære. Vi er ikke i mål, for vi laver stadig for mange fejl. Set i den kontekst kan man godt sige, at vi er vores egen største konkurrent.”
Visioner for Sunset Boulevard
- Konstant fokus på at tilbyde et hurtigt måltid af de bedste råvarer.
- At skabe en mere bæredygtig forretning med mindre plastik og mindre emballage.
- Ved øget digitalisering skal fokus være på at skabe relationer til gæsten på anden vis.
- Digitalisering skal gøre oplevelsen mere bekvemt for gæsterne.
Kilde: Jens Broch